Zijn er manieren om voorwerpen kleiner te maken voor makkelijker vervoer ?

Zoals een paraplu

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo, zoals een paraplu. Er zijn al superklein opvouwbare paraplus's. Dus wat bedoel je nu eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde als voorbeeld een paraplu. Een paraplu kan kleiner worden en ik zoek zulke dingen voor makkelijker vervoer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor verhuizing of mee in je handtas?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat maakt niet uit
HeerVoldemort
11 jaar geleden
1. Je neemt een paraplu
2. Je neemt een zaag
3. Je zaagt de paraplu in handzame stukken
4. Doe de stukken in je handtas
5. Als het regent of je bent op de plaats van bestemming neem je een rol duct tape en plak je de stukken weer aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt zeker zoals bij 2 neem een zaag als voorwerp om iets kleiner te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders bijvoorbeeld opblaasbaar , inklapbaar , uitrolbaar

Antwoorden (3)

Ja, met een vouwsysteem of een inklapsysteem.
Voor vervoer moet je denken aan een buggy, kinder- of wandelwagen die ingeklapt en opgevouwen kan worden, zodat deze in de achterbak meegenomen kunnen worden. Maar ook een vouwrek, rollator of rolstoel kun je inklappen en zo meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk ook aan de klapstoel, de tafel waar de poten vanaf gehaald kunnen worden en de opgevouwen krant, de vacuüm verpakkingen om bijv je dekbed plat te verpakken en de stapelbare stoelen. Bijna alles kan gedemonteerd worden en later weer in elkaar gezet worden. Ga eens bij IKEA kijken hoe ze daar de artikelen verpakken om het makkelijk te vervoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Er zijn van die plastic zakken waar je kleding, slaapzakken, kussens, etc. in kunt doen. Er zit een ventiel op waarmee je met een stofzuiger een groot deel van de lucht eruit kunt zuigen. Je houdt dan een pakketje dat veel minder ruimte inneemt dan eerst. Bronnen:
- http://www.marskramer.nl/opbergzakken/balbo-vacu-mzak-smart-bag-travel.html?PathCatalog=NL_opruim_opbergzakken
Toen wij op oefening vertrokken had één van mijn collega's het lumineuze idee om zijn kledij vacuum te verpakken, waardoor het volume veel kleiner was, en zo een kleinere verpakking kon genruiken. Wat hij was vergeten was het feit dat bij het ontpakken het volume terug zijn normale omvang aannam en daardoor zijn koffer veel te klein was, waardoor hij en groot del heeft moeten weggooien.

Demonteren, een ontwerp maken zodanig dat alles ineen past (bv stoelen),
Ladingen combineren (zoals buizen van verschillende diameters die je ineen kan schuiven),
Expansie Materialen gebruiken (PU schuim dat vele malen groter wordt door uitzetting) hierdoor kan je veel meer isolatiemateriaal vervoeren,
Opblaasbare voorwerpen zoals tenten,
Geheugenmaterialen die bv eerst kleiner worden gemaakt en dan door bv warmte terug in hun normale grotere omvang terugkeren.
Enz
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan had die persoon een ander soort zak moeten kopen want je hebt ze dat je ze vacuum trekt met een stofzuiger maar ook gewoon door ze strak op te rollen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door ze strak op te rollen ga je de lucht er toch niet allemaal uithalen.
Daar heb je wel ander matriaal voor nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn zakken die zo werken Jumper!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kampeergoed.nl/balbo-vacuumzakken-pc-3538.html?cPath=3927_3961
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet eens op dat ventiel een vacuumpomp en je zult zien hoeveel lucht er nog uitkomt en daarmee ook meer plaats.
Maar het is zeker een grote plaatstwinst die je met deze zakken kunt hebben.
Bedankt voor de link
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar GAAT het toch niet om? Het gaat er om dat je met deze zakken heen en terug op vakantie kunt gaan.